۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

توصیه‌های پزشکی برای غده داران

همه نوزادان انسان با یک غده ناشناخته و غریب متولد می‌شوند که تنهایی نام دارد. تنهایی برخی اندازه‌ای واحد و مشخص دارد و از حد و اندازه‌ی خود تجاوز نمی‌کند اما تنهایی بعضی دیگر تحت شرایط خاص تغییر اندازه داده، مانند غدد سرطانی رشد کرده، باد می‌آورد.

در بعضی افراد این بادِ غده‌ی تنهایی، آنقدر حجیم می‌شود که حتی می‌تواند منجر به ایجاد شکاف در لایه های درونی بدن و حتی در موارد خاص ایجاد شکاف در پوست روی بدن هم بیانجامد.

افراد نزدیک به فردِ غده رشد کرده، که هر یک بادکشی برای بهبود وضع او به شمار می‌آیند، هر یک به سهم خود می‌توانند از این باد موضعی بکاهند.

بادکش‌ها مانند هر کالای دیگر انواع مختلف دارند و با کیفیت‌های متفاوت به بازار پرمشتری غده داران عرضه می‌شوند. بعضی بادوام ترند، اما اغلب آنها زود خاصیت اصلی خود را که بادکشی باشد از دست می‌دهند و مثلا به انگشت کردن و حتی بادزایی بیشتر می‌پردازند. تاکید می‌کنم که مانند هر کالای دیگر باید مراقب جنس چینی بادکش ها هم بود که بسیار در دسترس اما بی‌کیفیت هستند و تنها برای چند روز کاربرد دارند. اما چیزی که بدیهی است آن است که همه ی بادکش‌ها تاریخ انقضا دارند و از آنجایی که این غده از بین نمی‌رود و بادزایی آن مزمن می‌شود، احتمال بروز مجدد این بیماری بسیار زیاد است.

بنابراین به همه شما غده داران عزیز، چه پستاندار و چه دولدار، توصیه می‌شود تا جایی که می‌توانید - در منزل، گوشی موبایل، خودرو شخصی، وسائل نقلیه عمومی،‌ انباری، حیاط خلوت، کشوها و غیره- بادکشِ ذخیره داشته باشید که هر کدام ذره‌ای هم اگر باد بکشند به کل پروسه‌ی درمان کمک به سزایی می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست: